Haber Ekonomi

Haberler > Madeni Yağ Başlıkları

Mobil Delvac Dostları’ndan Uzun Yol Şoförleri İçin Zinde Kalma Rehberi!

Güncelleme :18.12.2018

 Mobil Delvac kullanıcıları için ilk olarak 2009 yılında hayata geçirilen “Mobil Delvac Dostları” programı kapsamında, uzun yol şoförlerine özel ‘Uzun Yolda Zinde Kalma Rehberi’ hazırlandı. Medikal egzersiz uzmanı ve uzman diyetisyenin katkılarıyla hazırlanan özel rehberde, ticari araç kullanıcılarının molalar sırasında sadece 10-15 dakikada yapabilecekleri basit egzersiz hareketleri ve sağlıklı beslenme önerilerine yer verildi. Mobil Oil Türkiye katkılarıyla hazırlanan söz konusu rehber, yorgunluktan kaynaklanan trafik kazası riskini en aza indirirken şoförlerin de sağlıklı kalmalarına katkı sunuyor.

Ülkemizde 113 yıldır faaliyet gösteren Mobil Oil Türkiye’nin yağ markası Mobil Delvac’ın ilk olarak 2009 yılında hayata geçirdiği ‘Mobil Delvac Dostları’ programı kapsamında, uzun yol şoförleri için ‘Uzun Yolda Zinde Kalma Rehberi’ hazırlandı. Medikal egzersiz uzmanı ve uzman diyetisyenin katkılarıyla hazırlanan rehberde uzun yol sürüşlerinde sadece araç bakımına değil, insan sağlığının da önemine dikkat çekilerek, yapılacak hareketler ile yorgunluktan kaynaklanan trafik kazası riskinin en aza indirilmesi hedefleniyor. Mobil Delvac Dostları programı için hazırlanan söz konusu rehberde yer alan birkaç dakikalık hareketler ile sürücülerin daha zinde kalmaları ve yolculuğun daha güvenli olması sağlanıyor.

“Araç içinde basit hareketler yapın”

Uzun yolculuklarda en az 4 saatte bir mola verip hareket etmenin önemli olduğunu belirten Medikal Egzersiz Uzmanı Türker Bıyıklı, “4 saatten uzun süren, hareketsiz kalınan yolculuklarda kanın bacaklarda toplanması sık yaşanan problemlerden biridir. Bu yüzden uzun yolculuklarda kan dolaşımını artırmak için hareket etmeye özen göstermek gerekir. Kan dolaşımının yavaşlaması, dizlerin sürekli bükülü kalması ve bacak kaslarının hareketsizliğinden kaynaklanan problemlerin önüne geçmek için molalar esnasında araç içinde ve dışında basit egzersiz hareketleri yapılabilir. ‘Uzun Yolda Zinde Kalma Rehberi’nde sizin için hazırladığımız hareketleri,  yolculuklarınıza ara verdiğiniz sırada birkaç dakika ayırarak kolaylıkla uygulayabilirsiniz. Araç içinde yapabileceğiniz hareketlerin yanı sıra fırsat buldukça mola verin ve aracınızın dışına çıkarak temiz hava alın” diye konuştu.

Uzun yolculuklarda beslenmenin de en az hareket etmek kadar önemli olduğunu belirten Uzman Diyetisyen Nilay Keçeci Arpacı ise ağır ve yüksek kalorili yemeklerden uzak durulması, şeker oranı yüksek besinlerin tercih edilmemesi, meyve ve sebze ağırlıklı beslenilmesi, sık sık su tüketilmesi ve küçük porsiyonlarda ara öğünler alınması gerektiğini dile getirdi. 

Bu haber 6813 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
“Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları” açıklandı... 03.12.2021
Mercedes-Benz Finansal Hizmetler’den kamyon modellerinde Aralık ayına özel fırsatlar... 03.12.2021
Çevreci, yenilikçi, genç ve dinamik Milangaz, yenilenen kimliği ile tüketicilerinin karşısında... 03.12.2021
Koç Tora Uşak Bölge Servisini Tanıyalım... 03.12.2021
Rüzgar Enerjisi Başkenti İzmir’de Büyük Buluşma ... 03.12.2021
Karbonsuz ekonomi için ilk adım enerji verimliliğinden geçiyor... 03.12.2021
Türkiye'nin yenilenebilir enerji kapasitesi 2026 sonuna kadar yüzde 53 artacak... 03.12.2021

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.