Haber Ekonomi

Haberler > Ekipman Başlıkları

2020’de Türkiye’de hibrit araç sayısı 22.722'ye yükseldi

Güncelleme :12.01.2021

Türkiye Elektrikli ve Hibrit Araçlar Derneği Başkanı Berkan Bayram, yaptığı açıklamada, Türkiye'de daha fazla elektrikli otomobil trendine paralel olarak elektrikli araç şarj altyapısının genişlediğini söyledi.

Türkiye Elektrikli ve Hibrit Araçlar Derneği Başkanı Berkan Bayram,, Türkiye'de gelişen elektrikli araç (EV) endüstrisinin, 2011 ve 2020 yılları arasında kullanımda olan mütevazı 2.500 adet olan% 100 elektrikli arabaları artırmak için güçlü bir altyapıya ve destekleyici bir müşteri planına ihtiyacı var dedi.

Uluslararası Enerji Ajansı'na (IEA) göre, 2019'da küresel otomobil satışlarının % 2,6'sını ve küresel otomobil stokunun yaklaşık% 1'ini oluşturan dünya çapında elektrikli otomobil satışları, 2019'da 2,1 milyona ulaşarak elektrikli otomobil stokunu 7,2 milyona yükseltti. Global EV Outlook 2020 raporu, 2020 ortalarında yayınlandı.

Türkiye, benzinli veya dizel motoru elektrik motoruyla birleştiren hibrit araç sayısında 2020 yılı sonu itibarıyla 22.722'ye yükseldi.

Türkiye Elektrikli ve Hibrit Araçlar Derneği Başkanı Berkan Bayram, yaptığı açıklamada, Türkiye'de daha fazla elektrikli otomobil trendine paralel olarak elektrikli araç şarj altyapısının genişlediğini söyledi.

"Türk müşterilerinin, dizel motor yerine kiralama yerine satın alma seçeneği varsa elektrikli otomobil veya hibrit modellere yöneldiğini gözlemledik" dedi.

Ancak, elektrikli otomobil satın almak için teşvik eksikliğinin onları başka seçenekleri tercih etmeye zorladığını da sözlerine ekledi.

Covid-19 salgınının ardından hükümetlerin nasıl tepki vereceğini, gelecekteki bireysel araç sahipliklerinin sayısını ve ulaşım elektrifikasyon çabalarını ikiye katlama yönünde motive edilirlerse EV'lere geçişin hızını etkileyeceğini söyledi.

Kısmen, salgının ikinci dalgasından ekonomik olarak kurtulma yeteneği ve hızı da otomobil üreticileri ve otomobil alıcıları için stratejileri belirlemede bir faktördür.

Mevcut krizden kaynaklanan davranış değişikliklerinin, petrol fiyatlarını da dikkate alarak taşımacılığı ve ulaşım türünü de etkileyebileceğini söyledi.

"Elektrikli otomobillerin 2021 yılında otomobil endüstrisinin geri kalanından çok daha iyi bir yıl geçirmesi muhtemeldir çünkü bazı ülkelerde toplam sahip olma maliyeti temelinde giderek daha rekabetçi hale gelirler."

Bayram'a göre, Aralık 2019'da Türkiye'nin ilk yerli ve tamamen elektrikli otomobil üretimi için açıklanan planlar, ülkedeki elektrikli araçların üretiminin ve kullanımının artırılmasında büyük rol oynayacak.

Ülke Aralık 2019'da ilk yerli ve tamamen elektrikli otomobil prototipini açıkladı.

Otomobil konsorsiyum grubu (TOGG), 2030 yılına kadar beş farklı otomobil modeli üretecek.

Bu haber 6224 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
AKO Grup Üretime Yaptığı Yatırımla Büyüyor... 22.01.2022
Karsan’dan Kuzey Amerika Pazarı İçin Stratejik İş Birliği!... 22.01.2022
Kademeli Tarifede Günlük Enerji Tüketimine Dikkat Çekildi... 22.01.2022
BOTAŞ’tan sanayi tarifesine ay ortasında gizli zam... 21.01.2022
Doğalgaz Depolama Tesisleri Bu Günler İçin Var... 21.01.2022
Kimya Sektöründe Ar-Ge’yi Güçlendirecek İş Birliği Protokolü İmzalandı... 21.01.2022
"Yılın En İtibarlıları" ödüllerine kavuştu... 21.01.2022
Schneider Electric ve BP düşük karbonlu enerji çözümleri konusunda iş birliği yapıyor... 21.01.2022
Almanya doğal gaz stoklarını artırmayı hedefliyor... 21.01.2022
Fransız Enerji Şirketi "TotalEnergies" Myanmar'dan çekiliyor... 21.01.2022
Zorlu Elektrik Perakende Satış Şirketi’nden Plastik Kapak Toplama Kampanyasına destek... 21.01.2022

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.