Haber Ekonomi

Haberler > Ekipman Başlıkları

TORA PETROL’ün 2014 yılı ve 2015 Kalite ve SEÇ Hedefleri

Güncelleme :18.11.2014

Bu sene başarılı bir yıl geçirdiklerini belirten Tora Petrol’ün Kalite ve SEÇ Müdürü Anıl Erdinç, bizim için her zaman en temel konu eğitim ve denetim olmuştur dedi.  

TORA Kalite ve SEÇ Müdürü Anıl Erdinç Tüfekçi Kalite & SEÇ Departmanı 2014 yılını değerlendirip, önümüzdeki dönemdeki çalışmalar ile ilgili bilgi verdi.

“Genel olarak başarılı bir yıl geçirdik. Yılın başında dördü iş güvenliği uzmanlarından biri ise sektörün yetiştirdiği önemli mekanik ustalardan biri olan 5 kişilik bir ekip haline geldik. Ülkemizdeki ve dünyadaki trendlere benzer şekilde yaptığımız çalışmaların önemli bir bölümünü Yetkili Bölge Servislerimiz ve bazı uzmanlık gerektiren alanlarda taşeron kullanımımız arttı. Buna rağmen halen yüksek risk içeren ve çok sık yapılmayan bazı kritik işlerimizi tamamıyla kendi persoenllerimiz ile yapıyoruz. Bölge servislerinin bir kısmını eski çalışanlarımız oluşturuyor. Diğer bölge servisleri ile güzel bir birliktelik oluşturduk.

Eğitim ve Denetimler

Bizim için her zaman en temel konu eğitim ve denetim olmuştur. Eğitimlerde personellerimizin bilgileri ölçerek bir denetim yapmış olurken, saha denetimlerini bizim  personellerimizi ve Bölge Servisleri personelleri eğitimi için bir fırsat gördük. İkisi de birbirini besleyen bir süreç. 

 Yıl içinde belli denetim ve eğitim hedefleri bulunan ekibimiz bir çok saha denetim ve eğitim faaliyetleri gerçekleştirdi. Eğitimleri özellikle firmaların ofislerinde gerçekleştirdik. Zaman zaman sahada, akaryakıt istasyonlarının bize sağladığı odalarda yaptık. Denetleme ve Eğitim hedeflerimizi Aylık olarak takibini yaparken haftalık olarak ilerleyen süreçlerin planlamasını yaptık. Denetlemeler sonrasında aksiyon takibi amacıyla rapor formatları oluşturup fotoğraflı bir şekilde planlanan gerçekleştirme tarihlerini belirledik. Bu sayede sahada gözlemlediğimiz eksiklerin giderilmesi için de proje müdürlerininde bilgisiyle resmi bir kanal elde etmiş olduk. Aksiyonlarımızı bu kanalla daha hızlı bir şekilde sonuclandığını gördük.Böylece proaktif önlemlerimizi artırırak ekibimizin motivasyonu artırdığı ve mesleki acıdan daha tatmin edici olduğunu gözlemledik.

Hep paylaşımcı olduk, bir yerde öğrendiğimizi hem birbirimizle ve diğer bölge servisleri ile hem de sektör ile paylaştık. Toplamda 100.000 km üzerinde yol yaptık. Yaklaşık 200 adet saha denetlemesi gerçekleştirdik.

Özellikle bizler için önemli olan ateşli çalışmalarda hep sahada bulunduk, izinler verdik.

SEÇ Farkındalık

Endişelendiğimiz yegane konu  uzun yıllar içinde oluşan iş körlüğü ya da kendine aşırı güvenen personeller oldu. Onlara ara ara bizlerinde zaman zaman emniyetsiz hareketler yaptığından, başımıza gelen ufak kazalardan bahsettik. SEÇ farkındalığını sağlamak hep birinci önceliğimiz oldu. Yıllar içinde bu konunun kolay bir konu olmadığını gördük. Sadece bir ya da iki yöntemle değil ne kadar yöntem varsa hepsini uygulamaya çalıştık. Her fırsatı SEÇ farkındalığı arttırmak için kullandık. Bu yöntemlere bu sene bir yenisini ekledik. Aslında her şey ilginç bir emniyetsiz durum fotoğrafının gelmesi ile başladı. 

Günümüzde elektronik postalar hem güzel bir araç hem de etkisiz bir araç olabiliyor. Gün içinde birçok e-mail alıyoruz. Artık bir paragraftan hızlıca 3-5 kelimeye ve resimlere bakarak sonuç çıkartmaya çalışıyoruz. Yıllar içinde birçok SEÇ ile ilgili e-mail attık ama hepsi etkili olmadı. Aylık bültenler yaptık ama 1 sayfa ya da 2 sayfa da olsa okunması çok yüksek değildi. İnsanların dönüş yapması bizim için okunurluğun bir gösterdesiydi. SEÇ konusunda size bir e-mail geliyorsa SEÇ Farkındalığını canlı tutuyorsunuz diyebiliriz. Süreklilik konusunda aylık  ya da 15 günlük süreler çok uzun oluyordu. Günlük de kapsamlı bir şey yapmak zordu. Aylık ya da haftalık bülteni attığınızda o e-maile bakarken kişinin morali yerinde değilse ya da çok yoğunsa fazla okumadan geçebiliyor. Bütün emeğiniz sonuçsuz kalıyordu. 

Yeni bir şey olmalıydı. İnsanların merak edeceği, daha e-mail başlığını gördüğünde acaba bu sefer ne yazmışlar nasıl bir resim ya da internetten video linki atmışlar diye düşüneceği bir şey olmalıydı. Video linkeri bile bazen tıklanmıyordu.

Tüm bunlar ışığında farklı bir yöntem denedik ve başarılı olduğumuzu düşünüyoruz. Hafta içi hergün hep aynı e-mail konu başlığı ile erken saatlerde saat en geç 10’da atmayı planladık. E-mail içinde espirili, düşüdürücü, korkutucu tek bir resim olsun istedik. Resmi eke koymadık doğrudan e-mailin metin kısmına kopyaladık. Bazen resim anlaşılmasın merak edilsin istedik. 

 Bir de resimlerin altına sadece bir satırlık bir yazı yazalım dedik. Kısa olmalıydı, çünkü eski tecrübelerimizden uzun yazıların okunma sayısı düşüktü. Bazen bir paragraf ya da 2 satır bile fazla gelebiliyordu. 5-10 kelimeyi geçmemeye çalıştık. Sözlerin kesinlikle espirili ve sıra dışı olmasını istedik. Bazen bir bulmaca gibi bıraktık, bazen resmin içindeymiş ya da yaşıyormuşuz gibi konuştuk. İnsanların dikkatini çekmek için hicivli bir uslup kullandık. Yeri geldiğinde dehşet verici,karamsar resim ve videolara yer verdik.

Yaklaşık 5 ay oldu. Bu süre içinde bir çok kişiden şu resmi de koyun şeklinde mesajlar aldık, bizim koyduklarımıza cevaplar, sorular aldık. Resim gönderenleri isimlerini vererek teşekkür ederek e-maillerimizde yer verdik. Böylece onları teşvik ettik. Herkes ben de resim atayım, benimki de yayınlansın istedi. İşe gelirken kapısı kapanmayan minibüsten sarkan insan resimleri de geldi, servis aracının camından çekilmiş fotoğraf da.

Resimleri imkan ölçüsünde kendi sektörümüzden ya da bizim ürettiklerimizden olmasını istedik zaman içinde internetten de fotoğraflar bularak koyduk. Her konuyü işlemeye çalıştık: yangın, yüksekte çalışma, inşaat, el ile taşıma, boyama, trafik, uykusuzluk, cep telefonu, yerdeki çivi veya raptiye, sonu yoktu. Böylece hayatın içinde olduk. E-mailerimiz ile mümkün olduğunca çok kişiye ulaşmasını hedefliyoruz.Bölge servislerimiz, saha personellerimiz dışında idari personellere de gönderdik.SEÇ Farkındalık maillerimizin yaygınlaşmasının SEÇ bilincinin artmasına fayda sağlayacağını umuyoruz. 

Bu haber 3469 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Toyota Tokyo Auto Salon’da Motorsporları Ruhunu Yollara Taşıdı... 18.01.2022
OPEC'in petrol üretimi geçen ay arttı... 18.01.2022
Michelin Ay’a Gitmeye Hazırlanıyor... 18.01.2022
Continental kış lastikleri bir ilke imza atarak Kars’ta snowboard’a meydan okudu!... 18.01.2022
CLECAT, Denizyolu Lojistiği Tedarik Zincirinde Adil Rekabet ve Eşit Şartlar İçin Çağrıda Bulunuyor... 18.01.2022
Renault Trucks, Buyruk Otomotiv İle Türkiye’nin Kesişim Noktası Konya’da ... 18.01.2022
Gizli enerji maliyetlerini Hager ile keşfedin ... 18.01.2022
“Lassa ile Yine Bekleriz”, ikinci sezonuyla izleyicisi ile buluşuyor... 18.01.2022
Ekvator Enerji'den hidroelektrik santrali yatırımı... 18.01.2022
Mercedes-Benz Türk’ün uzun dönem staj programı PEP için başvurular başladı... 18.01.2022
Almanya Başbakanı: Kuzey Akım-2 projesi durdurulabilir... 18.01.2022
Türkiye'den 83 ülkeye 1,3 milyar dolarlık 'otobüs-minibüs-midibüs' ihracatı yapıldı... 18.01.2022
Asis, Yetkili Servisleri İle Yeni Döneme Hazır... 18.01.2022
Aydem Enerji’nin İSG ve Çevre Grup Direktörlüğü’ne Hatice Çinar Atandı... 18.01.2022
Enerjisa ‘Küsmesin Yıldızlar’ Tiyatro Oyunu ile Sömestr Tatilinde Öğrencilerle Buluşuyor ... 18.01.2022

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.