Haber Ekonomi

Haberler > Madeni Yağ Başlıkları

Kamyoncuların 10 Numara Yağa İlişkin Taleplerine PÜİS’ten Tam Destek

Güncelleme :22.04.2015

10 numara yağa ilişkin taleplerini dile getirmek için  kamyoncuların 27 Nisan’da gerçekleştirecekleri kontak kapatma eylemine PÜİS’ten tam destek geldi.
 

PÜİS, kamyoncuların 27 Nisan’da gerçekleştirmeyi planladıkları kontak kapatma eylemine ilişkin bugün bir basın açıklaması yayınladı. Açıklamada kamyoncuların 10 numara yağa ilişkin taleplerine tam destek verildiği belirtildi.
Söz konusu açıklama aynen şöyle:
Bugün bazı internet sitelerinde, yurtiçi taşıma yapan kamyoncuların sorunlarının çözümü için 27 Nisan 2015 tarihinde başlamak üzere 3 gün süreyle kontak kapatma eylemi yapacakları haberleri yer almıştır.
Söz konusu haberlerde kamyoncuların 22 maddeden oluşan talepleri arasında yer alan “Ucuz mazot ve 10 numara yağ satışlarına müdahale edilmesi ve büyük cezalar uygulanması” şeklindeki talebi PÜİS olarak biz de destekliyoruz.
Zira, uzun yıllardır akaryakıt piyasasında maliyetin altındaki fiyatlarla yapılan akaryakıt satışları hem akaryakıt, hem de nakliye sektörlerinde haksız rekabete neden olmuş ve bu sektörlerde faaliyet gösteren oyuncuları mağdur etmiştir. Maliyetin altındaki fiyatlarla yapılan satışların en büyük enstrümanı da “10 numaralı yağ” adı altında illegal olarak piyasaya sürülen ürünlerdir.

10 numaralı yağ nedeniyle onlarca vatandaşımız hayatını kaybetti


Hatırlanacağı gibi, 10 numaralı yağı yakıt olarak kullanan otobüslerde çıkan yangınlarda bugüne kadar onlarca vatandaşımız hayatını kaybetti. Devletimiz ise 10 numaralı yağın usulsüz kullanımı dolayısıyla milyarlarca liralık vergi kaybına uğradı. Biz akaryakıt bayileri de nakliye araçlarına ve otobüslere akaryakıt satamaz hale geldik ve sektörümüzün sağlıklı yapısı da maalesef her geçen gün biraz daha yara aldı. Ayrıca 10 numaralı yağı kullanan araçların motorları zarar gördü ve bu araçların egzozundan çıkan gazlar hava kirliliği yaratarak büyük bir çevre tahribata yol açtı. Dolayısıyla, 10 numaralı yağın araçlarda yakıt olarak kullanılması her kesime büyük zararlar verdi.
8 Ekim 2012 tarihinde alınan Bakanlar Kurulu Kararı ile 10 numara yağ yapımında kullanılan ürünler tecil/terkin kapsamından çıkarıldı ve onun yerine ÖTV iadesi sistemi getirildi. Bu sayede 10 numara yağ yapımında kullanılan maddelerin amacı dışında yakıt olarak kullanılmasının büyük oranda önüne geçilmiş oldu. Ancak ÖTV iadesi de 10 numara yağda yapılan usulsüzlükleri tam olarak ortadan kaldıramadı ve akaryakıt ürünlerine göre daha ucuza satılan 10 numaralı yağ özellikle nakliye araçları ile bazı otobüs firmaları tarafından yakıt olarak kullanılmaya devam etti.

10 numaralı yağ sorunun çözümü için ilave tedbirlere ihtiyaç var


Bu sorunun tam olarak ortadan kaldırılabilmesi için PÜİS olarak bazı ilave tedbirlerin de alınması gerektiğini düşünüyoruz. Örneğin, 10 numaralı yağı aracında yakıt olarak kullanan tüketicilere cezai yaptırım uygulanması ve özellikle nakliyecilerin ve otobüs firmalarının 10 numaralı yağ faturalarını gider olarak kullanmasının engellenmesi bu sorunu sektörümüzün gündeminden çıkaracaktır.
Kamuoyunun bilgilerine sunarız.
 

 

Bu haber 3206 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
“Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları” açıklandı... 03.12.2021
Mercedes-Benz Finansal Hizmetler’den kamyon modellerinde Aralık ayına özel fırsatlar... 03.12.2021
Çevreci, yenilikçi, genç ve dinamik Milangaz, yenilenen kimliği ile tüketicilerinin karşısında... 03.12.2021
Koç Tora Uşak Bölge Servisini Tanıyalım... 03.12.2021
Rüzgar Enerjisi Başkenti İzmir’de Büyük Buluşma ... 03.12.2021
Karbonsuz ekonomi için ilk adım enerji verimliliğinden geçiyor... 03.12.2021
Türkiye'nin yenilenebilir enerji kapasitesi 2026 sonuna kadar yüzde 53 artacak... 03.12.2021

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.