Haber Ekonomi

Haberler > LPG Başlıkları

“Rekabeti artırmak için 3. LNG terminalini kuralım”

Güncelleme :19.07.2016

Özdemir; “Eğer Türkiye kaynak çeşitliliği için bu gazı almak istiyorsa, mesela İsrail LNG sıvılaştırma yatırımı yapsın biz de gazı mevcut LNG olarak alalım, hatta gerekirse üçüncü LNG ithalat terminalimizi kuralım” dedi.

 

Enerji Piyasaları ve Politikaları Enstitüsü (EPPEN) Başkanı Dr. Volkan Özdemir, Türkiye üzerinden Avrupa’ya taşınması planlanan İsrail gazına ilişkin, “Eğer Türkiye kaynak çeşitliliği için bu gazı almak istiyorsa mesela İsrail LNG sıvılaştırma yatırımı yapsın biz de gazı mevcut LNG olarak alalım, hatta gerekirse üçüncü LNG ithalat terminalimizi kuralım” dedi.
Türkiye ve İsrail arasındaki normalleşme sürecinin ardından iki ülke arasındaki potansiyel enerji iş birliğine ilişkin EPPEN tarafından düzenlenen 2. Avrasya Enerji Yaz Okulu’nda soruları yanıtlayan Özdemir, Leviathan, Tamar ve diğer sahaların toplamda yaklaşık 1 trilyon metreküplük bir kapasiteye sahip olduğunu belirtti.
Özdemir, bu gazın önemli kısmının İsrail iç tüketiminde kullanıldığını, ancak yılda 10-15 milyar metreküplük bir bölümünün ihraç edilebileceğini vurgulayarak, şu anki düşük gaz fiyatları nedeniyle yatırımcıların İsrail gazını taşıma konusunda belirli bir süre bekleyeceğini kaydetti.
İsrail çevresindeki gaz rezervlerinin çok önemli potansiyele sahip olmadığını belirten Özdemir, “Biz burada dünyanın en zengin rezervlerinden veya Türkiye ve Avrupa’nın enerji güvenliğine çok büyük bir kaynak çeşitliliği arayışına katkıda bulunabilecek bir potansiyelden bahsetmiyoruz. Yılda 10-15 milyar metreküp gazın getirilmesi halinde bile şu anki piyasa değeri 3 milyar doların altında. Ayrıca hemen nihai yatırım kararı alınsa bile İsrail gazı 2020’den önce gelemeyecektir. Ben bu gazın Avrupa’ya gideceğini zannetmiyorum, yeterli miktar yok ancak belki Türkiye’ye gelebilir. Buradaki temel mesele gazın Türkiye’ye gelecekse hangi yolla geleceğidir. Bir seçenek eğer Türkiye kaynak çeşitliliği için bu gazı almak istiyorsa LNG olarak gazı alalım. Gaz ithalat fiyatlarımızda rekabeti artırmak için 3. LNG terminalini yapalım.” diye konuştu.
 

“KKTC’DEN VAZGEÇMEYE DEĞMEZ”
Özdemir, gazın boru hattıyla Türkiye’ye getirilmesi durumunda Kıbrıs sorununun önemine işaret ederek, “Eğer boru hattı deniyorsa, bu hat Kıbrıs’ın münhasır ekonomik alanından geçmek zorunda. Bunun için Kıbrıs sorununu halletmek lazım. İsrail bu gazı Kıbrıs’ın karasularından veya münhasır ekonomik alanından geçirip Türkiye’ye satacaksa Kıbrıs’la anlaşmak zorunda. Türkiye de bunu kabul edecekse KKTC’den vazgeçmek zorunda kalabilir. ’10 milyar metreküp İsrail gazı için KKTC’den vazgeçmeye değer mi?’ bence değmez.” değerlendirmesinde bulundu.
Son seçeneğin, boru hattının Lübnan ve Suriye’nin karasuları veya münhasır ekonomik bölgesinden geçmesi olduğunu anlatan Özdemir, bunun için de Suriye sorununun çözülmesi gerektiğini söyledi.
Başta Novatek olmak üzere Rus şirketlerinin ileriki dönemde Akdeniz’deki hidrokarbon yataklarına giriş yaparak, gazın Avrupa’ya gitmesinin önüne geçmeye çalışılacağını vurgulayan Özdemir, “Avrupa’ya gitmezse, Rus gazı Avrupa’da yeni bir rekabet kaynağından kurtulmuş olur. Dolayısıyla burada ben büyük güçlerin enerji oyununda yeni bir hamle gözlemliyorum ve ileride Rus şirketlerinin o sahalara girmesi de beni şaşırtmayacaktır.” ifadelerini kullandı.
 

 

Bu haber 5467 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Akaryakıt, tütün ve alkol ürünlerinde yeni dönem... 16.04.2021
Aygaz Otogaz ve Yapı Kredi’den Dev Kampanya... 16.04.2021
Yapı Kredi Müşterileri OPET’te Kazanıyor... 16.04.2021
PÜİS Başkanı Okumuş: "Yeni Kanun Teklifi'nin Kabul Edilip Yasalaşacağına İnanıyorum"... 16.04.2021
Tekser, Teknik Çözümleriyle Buhar Geri Dönüşüm Sistemlerine Hazır... 15.04.2021
Yıldız Teknik Üniversitesi, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Sertifikası Aldı... 15.04.2021
Bergiz Grup tüm şantiyelerinin yakıt ikmal süreçlerini Turpak ile her yerden anlık olarak izliyor... 15.04.2021
Pandemi, temiz enerji talebini artırdı... 15.04.2021
Ford Trucks pazara umutla bakıyor, 2021’de rekor hedefliyor ... 15.04.2021
Continental sıfır emisyonlu mobilite yolunda... 15.04.2021
BEDAŞ Müşteri Operasyon Merkezleri 08.00-17.00 Arası Hizmet Verecek ... 15.04.2021
TOTAL Yakıtmatik, M Oil İstasyonlarıyla artık tüm Türkiye’de hizmet veriyor... 15.04.2021
UND, Ticaret ve Lojistiğin Nabzını Sınır Kapılarında Tutacak... 15.04.2021
Uzmanlar Avrupa'da LNG ve boru gazı rekabetinin süreceğini öngörüyor... 15.04.2021
Mercedes-Benz, 15 Nisan Dünya Sanat Günü’nü Kutluyor... 15.04.2021
Shell, petrol üretiminde yıllık % 5 düşüş planlıyor... 15.04.2021
Anadolu Isuzu NPR 10 ile Bodrum yollarında... 15.04.2021
Bakan Dönmez: Kamu kurumlarımız maliyetlerini kendi tasarruflarıyla karşılayacak... 15.04.2021
İzmir Temiz Enerji Merkezi Olma Yolunda Bir Adım Daha Atıyor... 15.04.2021
Enerji Pastasında Güneşin Payı Büyüyor... 15.04.2021
Mercedes-EQ markasının lüks sınıftaki ilk elektrikli otomobili EQS tanıtıldı... 15.04.2021
Taysad’dan Tırsan’a Hem Patent Hem İhracat Ödülü ... 15.04.2021
Petrol Ofisi’nden LPG’li araçlara yönelik Türkiye’nin ilk ve tek Filo Yönetim Sistemi: LPG Pass... 15.04.2021

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.