Haber Ekonomi

Haberler > LPG Başlıkları

LPG'li Araç Alırken "Evdeki Hesap Çarşıya Uymayabilir"!

Güncelleme :05.07.2021

 Trafiğe kayıtlı araçlar içerisinde dizeller ilk sırayı korusa da, yollardaki otomobillerin yüzde 36,4'ünde yakıt seçeneği olarak halen LPG tercih ediliyor. Fakat tasarruf amacıyla satın alınan ikinci el LPG'li araçların birçoğunda önemli problemlere rastlanıyor. Hatalı sistem montajı, araca uygun olmayan ucuz enjektörler ve yanlış programlama sebebiyle araçlarda sıklıkla düşük performans, yüksek yakıt tüketimi, motor ve elektronik arızaları yaşanıyor. Pilot Garage Genel Koordinatörü Cihan Emre, LPG'li araçların satın alınmadan önce detaylı performans ve diagnostik işlemleriyle kontrol edilmesi gerektiğini vurgularken  "Ülkemiz araç parkında 4 milyon 840 bin LPG'li araç var. Bazı araçlarda maliyeti düşük tutmak için yapılan hatalı işlemler sebebiyle tüm sistemi değiştirmek gerekiyor. Günümüzde yeni bir LPG sistemi 10-20 bin TL ekstra masraf anlamına geliyor." dedi.

2011-2018 yılları arasında trafiğe kayıtlı araçlar içerisinde LPG yakıt seçeneğine sahip araçlar, pazar payında liderliği sürdürürken, son 3 yıldır dizel araçların hemen ardından geliyor. Bugün yollardaki otomobillerin yüzde 36,4'ünü LPG'li araçlar oluştururken, ilk önceliği tasarruf olan tüketicilerin gözdesi olmaya devam ediyor. Ancak bu amaçla satın alınan ikinci el LPG'li araçların birçoğunda önemli problemlere rastlanıyor. Sıklıkla yaşanan problemler yüksek yakıt tüketimi, düşük performans, tekleme, stop etme, aracın çalışmaması şeklinde sıralanıyor. 

Araca uygun olmayan LPG montajı tüm problemlerin ana sebebi

LPG sistemine sahip bir araç satın almayı düşünen tüketicilerin detaylı dyno-performans testi ve diagnostik kontrollerini ihmal etmemesi gerektiğine dikkat çeken Pilot Garage Genel Koordinatörü Cihan Emre "Otomobilin arıza lambası yakması, zor çalışması, teklemesi, bir problem olduğuna işaret eder. Yakıt tankı, enjektörlerin kontrolü ve kapsamlı arıza tespit işlemleriyle sorunlar teşhis edilmeli. Birçok LPG'li araçta, araca uygun olmayan, daha düşük beygirli motorlara uygun basit enjektörler kullanılıyor, yanlış montaj ve programlama işlemi yapılıyor. Detaylı ekspertiz dışında tüketicilerin LPG sisteminin garantisine ve ruhsata işlenip işlenmediğine de dikkat etmesini şiddetle tavsiye ediyoruz. Maliyeti düşük tutmak için yapılan hatalı işlemler sebebiyle tüm sistemi değiştirmek gerekiyor. Günümüzde yeni bir LPG sistemi 10-20 bin TL ekstra masraf anlamına geliyor. " açıklamasını yaptı.

Bu haber 2070 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Atık Yönetiminin Önemi... 27.10.2021
Tırsan, NUFAM 2021 Fuarında Avrupa’nın en rekabetçi inşaat ürün gamını sergiledi... 27.10.2021
Orman Genel Müdürlüğü, filosunu 5 adet Volvo FMX 6x6 kamyonlarla güçlendirdi... 27.10.2021
Dinçer Lojistik, Startup’ları Demo Day’de yarışmaya çağırıyor... 27.10.2021
Mercedes-Benz Cumhuriyet Rallisi başlıyor... 27.10.2021
Eurasia Rail, Yüzlerce Katılımcıyı Binlerce Sektör Profesyoneli ile Buluşturmaya Hazırlanıyor... 27.10.2021
UTİKAD İzmir’de Üyeleri İle Bir Araya Geldi... 27.10.2021
Total Turkey Pazarlama, yeni nesil gres ürün grubu Ceran’ı İskenderun’da tanıttı... 27.10.2021
bp Türkiye’nin Gelişim, Seninle projesinde ikinci dönem başvuruları ve eğitimleri başlıyor... 27.10.2021

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.