Haber Ekonomi

Haberler > Lojistik Başlıkları

Denizyolundaki Navlun Artışı Karayoluna Talebi Arttırdı

Güncelleme :28.07.2021

 Denizyolu taşımacılığında yaşanan konteyner sıkıntısı ve beraberinde getirdiği navlun artışı, karayolu taşımacılığına olan talebi arttırdı. Pandemi kısıtlamalarının azalmasıyla artan talebe konteyner yetişmiyor, Asya'dan Batı'ya giden gemiler, farklı nedenlerle geri dönemiyordu. Bunun sonucu olarak konteyner nakliye maliyetlerindeki artış yüzde 300'ü geçti.

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener; denizyolu konteyner taşımacılığında Avrupa yönüne ihracat taşımalarında yaşanan navlun artışı nedeniyle, Avrupa yönlü konteyner taşıma taleplerinin karayoluna yöneldiği ve karayolu taşıma taleplerinin artmakta olduğunu dile getirdi ve konuyla ilgili alınması gereken önlemlerin altını çizdi.

Karayoluna taleplerin artması nedeniyle Avrupa sınır kapılarındaki yoğunluğun bayramdan sonra daha da yükseleceğini ve kapılardaki bekleme sürelerinin uzamasının beklendiğini dile getiren UTİKAD Başkanı Emre Eldener; “Bu yoğunluğun karşılanması ve beklemelerin azaltılması için sınır kapılarındaki Türk ve diğer taraftaki gümrük memurlarının vardiyalarının aynı anda değiştirilmesinin sağlanması gerekiyor” dedi.

Eldener; “T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan 2021 yılı (Ocak-Haziran) verilerine göre ticari amaçla yük taşımacılığı yapan araç sayılarına ulaşmak mümkündür. 2021 yılı Ocak- Haziran aylarında Kapıkule Sınır Kapısı’ndan ticari amaçla yük taşımacılığı gerçekleştiren araç giriş-çıkış sayısı 354.610 olarak kaydedilmiştir. Yine aynı döneme ait Hamzabeyli Sınır Kapısı’na ait araç giriş-çıkış sayısı 144.321, İpsala Sınır Kapısı için ise bu sayı 68.479 olarak belirlenmiştir” diye konuştu.

Özellikle Kapıkule ve Hamzabeyli için Bulgar tarafındaki memur sayılarının arttırılması gerektiğine vurgu yapan Eldener; “Bu önlemlerin alınması için Türkiye devletinin ve Bakanlık yetkililerimizin sınırdaş diğer devletlerle acilen gerekli tedbirleri alma yönünde adım atmalarını bekliyoruz. Belirttiğimiz önlemlerin alınmasıyla denizyolunda artan navlunlara alternatif olan karayolu taşımacılığında ihracat kapasitemizin arttırılması ihracatçılara can simidi olacaktır” diye konuştu.

 

Bu haber 1235 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
HT Solar’dan ÇEMAŞ’ın enerji dönüşümüne katkı... 16.09.2021
Enerya’dan 10 numara fırsat: Doğal gaz bağlantı bedeline 10 taksit... 16.09.2021
Goodyear’dan kışa ‘Ultra’ destek... 16.09.2021
Guterres'den küresel ısınmaya karşı 'sera gazı emisyonları acilen azaltılsın' uyarısı... 16.09.2021
Türkiye'de temiz enerji yatırımlarının büyüklüğü 66 milyar dolara ulaştı... 16.09.2021
ASİS Otomasyon 500 Bilişim Şirketi Listesinde Yapay Zeka Kategorisinde İlk 3. Sırada!... 16.09.2021
Enerji depolama teknolojilerinin önemi giderek artıyor... 16.09.2021
Avrupa gaz fiyatları arz endişeleri ve artan tüketim nedeniyle yükseliyor... 16.09.2021
ÜLKER Tora Adana Bölge Servisini Tanıyalım... 16.09.2021
Trans Adriyatik Boru Hattı (TAP), Azerbaycan'dan Avrupa'ya toplam 5 milyar metreküp doğal gaz teslim etti... 16.09.2021
Mercedes-Benz Türk, kamyon servis hizmetlerinde yeni avantajlar sunuyor... 16.09.2021

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.