Haber Ekonomi

Haberler > Ticari Araçlar Başlıkları

Daimler Truck ve Shell, yakıt hücreli kamyonlar konusunda iş birliği yapıyor

Güncelleme :05.08.2021

Daimler Truck ve Shell arasındaki iş birliği ile Avrupa’daki hidrojen dolum istasyonları ve yakıt hücreli kamyonlara olan yatırımlara ağırlık veriliyor.  

2024 yılından itibaren Rotterdam, Köln ve Hamburg’da Shell yakıt ikmal istasyonlarının kullanıma açılması planlanırken, 2025 yılında ilk Mercedes-Benz ağır sınıf hidrojenli kamyonların müşterilere teslim edilmesi hedefleniyor.

Daimler Truck ve Shell’in 2030 yılına kadar hedefi; Avrupa’da 150 adet hidrojen dolum istasyonu ve Mercedes-Benz markasına ait yaklaşık 5.000 adet ağır sınıf yakıt hücreli kamyonun yollarda olması.

Daimler Truck AG ve Shell New Energies NL B.V. (“Shell”), birlikte hidrojen bazlı yakıt hücreli kamyonları Avrupa’da teşvik etmeye hazırlanıyor. Şirketler, bu hedefe odaklanarak bir anlaşma imzaladı. Ortaklar, hidrojen tankı altyapısı kurmayı ve yakıt hücreli kamyonları müşterilerin kullanımına sunmayı planlıyor. Ortaklık, karayolu yük taşımacılığını karbondan arındırmayı amaçlıyor. 

Shell ilk etapta Hollanda’nın Rotterdam kentinde ve ayrıca Köln ve Hamburg’da bulunan üç üretim tesisi arasında, çevreci hidrojen için bir hidrojen dolum istasyonu ağı kurmayı planlıyor. Shell, 2024 yılından itibaren üç konum arasında ağır kamyonlar için yakıt ikmal istasyonları işletmeyi hedefliyor. Daimler Truck AG ise 2025 yılında ilk ağır sınıf hidrojenli kamyonlarını müşterilerine teslim etmeyi planlıyor. Ortakların planı, bu koridordaki hidrojen altyapısının sürekli olarak genişletilmesini öngörüyor. Böylece 150 adet hidrojen dolum istasyonu planlanırken ve Mercedes-Benz markasına ait yaklaşık 5.000 adet ağır sınıf yakıt hücreli kamyonun 2030 yılından itibaren faaliyete geçirilmesi planlanıyor. 2025 gibi erken bir tarihte, koridorun toplam uzunluğunun 1.200 kilometre olması öngörülüyor.

Shell ve Daimler Truck AG, ortaklığın bir parçası olarak müşteri ihtiyaçlarına uygun bir hidrojen altyapısı geliştirmek istiyor. Anlaşma aynı zamanda hidrojen için bir yakıt ikmal standardı oluşturma hedefini de içeriyor. Anlaşma, kamyon ile ikmal istasyonu arasındaki ara yüzü ve etkileşimi tanımlamayı hedefliyor. Bu; müşteri dostu, düşük maliyetli, güvenilir ve güvenli hidrojen yakıt ikmali sağlamayı amaçlıyor. Ayrıca bu ortak girişime başka potansiyel partnerlerin de dahil edilmesi öngörülüyor.

Daimler Truck AG İcra Kurulu Başkanı ve Daimler AG İcra Kurulu Üyesi Martin Daum; “Shell ve Daimler Truck, hidrojen bazlı yakıt hücreli kamyonların geleceğin CO2 nötr taşımacılığının önemli bir unsuru olduğuna inanıyor. Endüstrinin iki önemli temsilcisi olarak benzersiz iş birliğimizle, neyin önce gelmesi gerektiğine ilişkin yanıtı ortaya koyuyoruz: Altyapı veya araçlar. İkisinin de el ele birlikte gelişmesi gerekiyor. Bu açıdan birlikte attığımız bu önemli adımdan ikimiz de çok mutluyuz.” dedi.

Royal Dutch Shell plc (Shell New Energies NL B.V. ana şirketi) CEO’su Ben van Beurden; “Hidrojen kamyonlarının dizel kamyonlara ekonomik bir alternatif olması için süreci hızlandırmaya devam etmek istiyoruz. Böylece müşterilerimizin emisyonlarını azaltmalarına yardımcı olabiliriz. Yakıt hücreli kamyonların yaygınlaşmasına yardımcı olmak için Daimler Truck ile birlikte uygun düzenlemeleri teşvik etmeyi amaçlıyoruz. Sektördeki diğer üreticileri ve ortakları da bizlere katılmaya davet ediyoruz.” dedi. 

H2Accelerate konsorsiyumu

Daimler Truck ve Shell, kısa bir süre önce hayata geçirilen H2Accelerate konsorsiyumunun kurucu üyeleri. Konsorsiyum, Avrupa’da hidrojen bazlı taşımacılığın tanıtımını teşvik etmek için merkezi bir platformu temsil ediyor. Daimler Truck ve Shell, arka planda kalarak projeleri, önümüzdeki 10 yıl içinde H2Accelerate aracılığıyla birlikte uygulamak istiyor.

Shell ile yapılan anlaşma, Daimler Truck AG’nin yakıt hücreli kamyonları piyasaya sürme planlarının bir parçasını oluşturuyor ve aynı zamanda Shell’in Avrupa ve Kuzey Amerika’daki mevcut hidrojen dolum istasyonu ağlarının genişletilmesini de kapsıyor.

Bu haber 1567 kere okunmuştur.
En Son Eklenen Başlıklar
Atık Yönetiminin Önemi... 27.10.2021
Tırsan, NUFAM 2021 Fuarında Avrupa’nın en rekabetçi inşaat ürün gamını sergiledi... 27.10.2021
Orman Genel Müdürlüğü, filosunu 5 adet Volvo FMX 6x6 kamyonlarla güçlendirdi... 27.10.2021
Dinçer Lojistik, Startup’ları Demo Day’de yarışmaya çağırıyor... 27.10.2021
Mercedes-Benz Cumhuriyet Rallisi başlıyor... 27.10.2021
Eurasia Rail, Yüzlerce Katılımcıyı Binlerce Sektör Profesyoneli ile Buluşturmaya Hazırlanıyor... 27.10.2021
UTİKAD İzmir’de Üyeleri İle Bir Araya Geldi... 27.10.2021
Total Turkey Pazarlama, yeni nesil gres ürün grubu Ceran’ı İskenderun’da tanıttı... 27.10.2021
Cezayir LNG gemisi 29 Ekim'de Türkiye'ye geliyor... 27.10.2021
Mercedes-Benz Türk’te yeni atamalar yapıldı... 27.10.2021
OPET ile Dağ Bisikletleri Şehre İniyor... 27.10.2021
Enerji ithalatı faturası eylülde yüzde 65,7 arttı... 27.10.2021
bp Türkiye’nin Gelişim, Seninle projesinde ikinci dönem başvuruları ve eğitimleri başlıyor... 27.10.2021

 

 
 
 
 

Copyright © 2015 - Tüm hakları saklıdır. EKONOMİ YAYINCILIK PAZR.SN.VE TİC.LTD.ŞTİ.